Har du fundet en god metode, der kan hjælpe folk med at stoppe med at ryge? Så er det vigtigt, at du får udbredt kendskabet til metoden. Metoden kan være den mest virksomme i hele verden, men hvis folk ikke ved, at den findes, er det lige meget.

Der findes flere forskellige måder, hvorpå du kan udbrede metoden. Blandt andet kan du holde foredrag om metoden. Du kan også arrangere workshops, hvor du hjælper folk med deres rygestop. Eller noget helt tredje. Ligegyldigt hvilken tilgang du vælger, skal du have folk til at vide, at metoden findes. Det kan du gøre ved hjælp af en pressemeddelelse.

Hvad er en pressemeddelelse?

Kort fortalt er en pressemeddelelse en kortfattet tekst, som du selv forfatter eller får forfattet. Herefter sender du den ud til et eller flere medier, som viderebringer teksten til den brede befolkning. I gamle dage var pressemeddelelser vigtigere end i dag, hvor du naturligvis også kan udbrede budskabet via sociale medier.

Hvis du gerne vil have, at folk får kendskab til din rygestopsmetode, er det dog ofte en god idé at kombinere en klassisk pressemeddelelse med opslag på sociale medier.

Derudover kan en række andre tiltag muligvis også være relevante for dig. Blandt andet annoncering på søgemaskiner og sociale medier. Eller mere traditionel annoncering gennem radio eller tv. Det kommer helt an på din målgruppe og dit budget.

Få budskabet ud til flere medier

Når du laver en pressemeddelelse, er det altid en god idé at få budskabet ud til flere medier. I dag betyder det derfor også, at det er en fordel, at pressemeddelelsen både bliver fysisk trykt samt postet online.

Blandt andet kan du få metoden offentliggjort hos ServiceNews.dk. Det er en hjemmeside, der formidler nyheder til folk, der arbejder inden for servicebranchen. Det er en stor branche i Danmark, og derfor er der uden tvivl også en del, der sikkert leder efter en effektiv rygestopsmetode.

På samme måde bør du også selv finde andre medier, hvor det er relevant at publicere din pressemeddelelse.

Latest posts by Henriette Jensen (see all)